Ardeii capia se consuma proaspeti in salate, copti pe tava, pe gratar sau la cuptor si fierti sau caliti in ulei in diferite mancaruri, in special populara tocana de legume si binecunoscuta zacusca. Spre deosebire de ardeii grasi, ardeii capia au o textura putin mai tare si un gust mai dulce si mai aromat. Se conserva sub forma de muraturi, copti si pastrati la congelator sau in ulei, sau sub forma de sos, simplu sau in combinatie cu rosii, dovlecei si alte legume.

Ce obtinem din consumul de ardei capia? Ardeii capia sub bogati in apa, calciu, fosfor, potasiu, fier, proteine si acizi grasi Omega-3 si Omega 6, vitaminele A, C, B9, si E si caroten. Ardeii capia ajuta la scaderea colesterolului, protejeaza arterele, nervii si tesuturile de efectul radicalilor liberi, au efect anticoagulant si ajuta in prevenirea si combaterea oboselii cronice, anemiei, afectiunilor oculare si dereglarilor metabolice.

Trucuri in bucatarie:

  • Pentru a curata mai usor ardeii capia dupa coacere, acopera recipientul in care se afla cu un capac sau cu o folie de aluminiu si asteapta 20 de minute.
  • Nu spala ardeii copti.
  • Atunci cand ii cumperi, alege ardeii tari, fara pete, cu coaja neteda, lucioasa si subtire. Cu cat sunt mai mari, cu atat vor fi mai gustosi.
  • Daca ii cumperi pentru a pregati ardei copti cauta-i pe cei mai carnosi si mai drepti, pentru a-i coace usor si uniform.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.