Ruda buna cu ardeiul capia, ardeiul iute si gogosaul, ardeiul gras este folosit in borsuri, supe, tocanite de legume, salate si diverse alte retete traditionale si din bucataria moderna, si este o leguma aromata care da gust unei mari varietati de mancaruri, indiferent de complexitate. Este folosit ca ingredient principal in sosuri, in combinatie cu legume precum rosii, telina, ceapa sau usturoi. Se consuma proaspat, fiert, calit in tigaie, copt pe gratar sau la cuptor si se poate conserva la congelator, in sare, sub forma de zarzavat sau ca muratura in combinatii delicioase cu varza, morcovi si alte legume.

Ce obtinem din consumul de ardei gras? In special din ardeiul crescut natural in gradina, organismul obtine vitamina A, vitamina B6, vitamina C, vitamina E, potasiu, fier, magneziu, betacaroten si luteina. Traditionalul ardei gras are efecte benefice pentru sanatatea sistemului nervos, mentine pielea si parul in stare buna, ajuta la reinnoirea celulelor, reduce colesterolul rau, are efect antioxidant si antiinflamator.

Trucuri in bucatarie:

  • Evita ardeii grasi (rosii, galbeni sau verzi) care arata ca de pe coperta unei reviste, dar nu au nici un pic de miros.
  • Alege ardeii in functie de modul in care ii vei pregati: pentru ardei copti ai nevoie de ardei mai carnosi, pentru ardei umpluti de ardei mai mari, iar pentru zarzavat sau muraturi, ardeii mai micuti sunt foarte potriviti.
  • Alege ardeii cu suprafata neteda si curata, fara pete sau bucati rupte.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.