Proaspeti si aromati, asezati langa varza calita sau ciorba de burta, ardeii iuti ne-au incantat papilele gustative inca de cand am fost destul de mari sa ne incercam rezistenta la iute. Ardeii iuti se consuma atata proaspeti cat si conservati, si variantele in care ii poti pune la pastrare sunt destule: de la ardei iuti agatati pe o sfoara la uscat, si ardeii conservati in otet sau adaugati in ulei (de floarea soarelui sau masline) si pana la sos si dulceata.

Ce obtinem din consumul de ardei iute?

Pe langa aromele deosebite si gustul iute care da farmec si personalitate mancarurilor, ardeii iuti sunt si foarte sanatosi pentru organism. Prin intermediul ardeilor iuti consumati, corpul tau obtine vitamina A, betacaroten si capsaicina si ajutor in combaterea migrenelor, artritei si ulcerului gastric, in tratarea simptomelor racelii si imbunatatirea imunitatii organismului.

Trucuri in bucatarie:

  • Cand mergi in piata la cumparaturi, alege ardeii iuti care au inca coada verde, coaja neteda si neafectata de pete sau zone uscate.
  • Ardeii mai mari si mai copti sunt mai iuti decat cei mai tineri.
  • Pentru a evita senzatia de usturime a pielii cand tai mai mult ardei iute, maseaza pielea mainii cu putin ulei inainte de a incepe taierea.
  • Cele mai bun combinatii in care ii poti folosi sunt cu: usturoi, coriandru, piper sau cartof.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.