frunza-de-cicoare

Rudă bună cu păpădia și floarea soarelui, cicoarea de grădină este ușor de recunoscut datorită gustului specific, ușor amărui. Este destul de asemănătoare cu salata încât să o înlocuiască cu succes. Spre deosebire de aceasta, cicoarea verde are frunza mai groasă și albicioasă către bază. În varietatea sa roșie, cicoarea se regăsește sub formă de căpățână mică, rotundă și compactă, cu frunze de un vișiniu intens și gust inconfundabil amărui spre dulce.

Ca ingredient în rețete, cicoarea se folosește de obicei crudă, în salate simple sau în combinație cu alte legume. Dacă decideți să profitați de frunzele de cicoare în mâncăruri cărora le împrumută din gustul dulce amărui, puteți pregăti cicoarea prin călire, sotare, coacere, gratinare, înăbușire sau preparare pe grătar.

Ce obținem din consumul de cicoare?

Consumul de cicoare are efect depurativ, detoxifiant și ușor laxativ, acționează ca stimulant digestiv, scade glicemia și colesterolul și are acțiune calmantă asupra sistemului nervos. Cicoare este bogată în vitaminele A, B, C, E și K și conține potasiu, zinc, calciu, fosfor, cupru și magneziu. Prin conținutul de inulină menține de asemenea sănătatea oaselor.

Trucuri în bucătărie
  • Pentru a pune în valoare gustul frunzelor adăugați în salată usturoi și lămâie.
  • Se folosește în combinație cu brânzeturi de orice fel.
  • Dacă gustul amar vă deranjează, puneți frunzele în apă cu sare și oțet timp de 15 – 30 minute înainte de a le folosi.

Daca v-am starnit curiozitatea, in cadrul magazinului o puteti regasi AICI

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.