DSC_6921

Aromat si seducator, cimbrul este un aliat de nadejde in bucatarie, mai ales atunci cand vorbim despre mancarurile pe baza de leguminoase precum fasole, mazare, bob sau linte, dar si in cazul retetelor pe baza de carne, oua, peste, in salate, sosuri, supe sau ciorbe.

Pastrat la rece in frigider sau uscat in bucatarie, cimbrul este un condiment foarte sanatos, cu o aroma puternica, ce adauga savoare si retetelor pe baza de cartofi, ciuperci, ceapa, dovlecei, fenicul, varza, porumb si rosii. Poate fi folosit in combinatie cu rozmarin, patrunjel, maghiran, salvie sau busuioc.

Ce obtinem din consumul de cimbru?

In principal vitamina K, fier, mangan, calciu si fibre. Substantele din cimbru protejeaza grasimile naturale ale organismului din peretii inimii, ficat si creier si ii ofera acestuia proprietati antioxidante si antimicrobiene.

Trucuri in bucatarie:

  • Presarat uscat peste alimente, cimbrul previne contaminarea acestora.
  • Se adauga in mancaruri catre final pentru a nu-si pierde aroma datorita temperaturilor ridicate.
  • Adaugat in mancaruri pe baza de fasole, mazare sau linte, previne formarea gazelor si balonarea, cimbrul aflandu-se pe lista condimentelor cu efect carminativ alaturi de usturoi, fenicul, busuioc, coriandru, rozmarin etc.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.