12107898_1029128050451466_2687879862425501207_n

De la mancarea de pastai scazute cu usturoi si pana la pastaile aruncate in ciorbe pentru mai multe vitamine si un continut mai consistent si hranitor, fasolea pastai se regaseste din plin in bucataria traditionala. Se foloseste in combinatiile de legume pentru tigaie, in amestec cu porumb, cartofi, dovlecei, morcovi, fasole boabe, mazare, ceapa, usturoi si multe alte legume gustoase din gradina. Pentru a-i da o aroma deosebita condimenteaza mancarea in care folosesti fasole verde cu piper, oregano, busuioc, cimbru, marar, maghiran sau rozmarin. Se intelege minunat de asemenea si cu ceapa si usturoiul.

Ce obtinem din consumul de fasole verde sau fasole pastai?

Fasolea verde este bogata in substante nutritive, incepand cu vitaminele: A, B1, B3, B6, C si K, proteine, betacaroten, fibre alimentare, acid folic, saruri minerale (cupru, calciu, fosfor, fier, potasiu, magneziu, mangan), triptofan si acizi grasi omega. Ofera o cantitate insemnata de antioxidanti, protejeaza sistemul cardiovascular, regleaza nivelul colesterolului, are proprietati antiinflamatorii si imbunatateste digestia.

Trucuri in bucatarie:

  • Alege pastaile tari cu coaja ferma si proaspata si culoare intensa, indiferent ca este fasole pastai verde sau galbena.
  • Pastreaza fasolea verde in frigider intr-o punga in care ai introdus un servetel de hartie care sa absoarba umezeala, daca intentionezi sa o depozitezi pentru o perioada mai indelungata.
  • Alege pastaile de dimensiuni medii, evita-le in special pe cele prea mari pentru ca de obicei sunt mai tari si atoase.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.