fasole pastaie alba

Frageda, dulce si usor crocanta, atunci cand nu se fierbe prea mult, este una dintre cele mai delicioase si usor de preparat garnituri ale sezonului.

Daca ridichile, ceapa verde si salata ne aduc in bucatarie primele semne ale primaverii mult asteptate, fasolea verde aparuta in farfurie ne spune deja ca vara e aproape si e timpul sa ne pregatim organismul pentru temperaturi ridicate.

Delicioasa, hranitoare si simplu de pregatit

Verde, galbena, crescand in tufe mici sau adunate ciorchine pe araci ordonati frumos in gradina, fasolea pastai este un aliment esential in aceasta perioada. Mai mici sau mai mari, rotunde si subtiri ca un creion sau plate ca o coada de furculita, pastaile de fasole aduc in farfurie o dulceata greu de confundat.

Asa cum difera ca forma, marime si culoare, difera si ca aroma si textura, si probabil fiecare dintre noi are un soi preferat.

De gatit, se gatesc insa la fel de simplu si rapid. Cea mai buna modalitate de preparare, care ii pastreaza cel mai bine proprietatile nutritive este la aburi. Dar se prepara la fel de bine si prin fierbere sau la cuptor in amestec de legume. Este recomandat sa evitati prajirea pastailor pentru ca este cea mai putin sanatoasa metoda de preparare. Daca alegeti fierberea, este indicat ca timpul de fierbere sa fie de maxim 15-20 de minute pentru a evita distrugerea substantelor nutritive si a pastra textura placuta specifica pastailor.

Sanatate si energie cu putine calorii

Bogata in antioxidanti (vitamina C, beta caroten si mangan), fasolea pastai este ideala pentru persoanele care vor sa manace sanatos fara a castiga in greutate. Are un continut scazut in calorii, dar este bogata in nutrienti esentiali pentru sanatate precum calciu, fier, proteine, fibre si vitamine (A, C, K). Ajuta sistemul digestiv si tranzitul intestinal prin continului bogat in fibre, deci daca digestia este o zona cu probleme adaugati fara ezitare in meniu retetele pe baza de fasole pastai.

Amatorii de fasole pastai stiu cat de satioase pot fi aceste mici roade ale naturii in ciuda dimensiunilor. Este unul dintre motivele pentru care fasolea pastai este pe lista alimentelor recomandate in curele de slabire.

Galben, verde sau pestrit – depurativ, antiinflamator sau antioxidant

Alegem mai mult dupa gust si textura si poate mai putin dupa culoare. Dar stiti ce va ofera fiecare tip de fasole pastai?

Culoarea verde a pastailor indica un continut mai mare de cloforifla, substanta cu actiune depurativa si antitoxica, deci daca urmariti putina curatenie in organism, va vor ajuta mai mult decat celelalte tipuri.

Galbenul este dat de flavoinoide, cu efect antiinflamator si antioxidant iar culoarea roscata a fasolei pestrite va spune ca aceasta contine pigmenti numiti antocianici, cu efecte anti-tumorale si antioxidante puternice.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.