gulie

Daca va place sa folositi in retete ridichi, varza sau conopida, atunci in mod sigur va veti indragosti iremediabil de gulie. O gasiti frecvent in piata, la producatorii locali si destul de des in supermarketuri, la preturi foarte accesibilie, dar, desi este o leguma cu calitati deosebite, este mai putin populara decat suratele ei si este adesea neglijata de gospodine.

Delicioasa in salate si ciorbe

Desi aspectul va poate determina sa credeti ca avem de-a face cu o radacinoasa, gulia creste de fapt la suprafata solului.

Se consuma atat partea rotunda, cruda, fiarta sau coapta, cat si frunzele care atunci cand sunt proaspete sunt ideale pentru salata.

Are un gust dulce-acrisor inconfundabil, in care veti regasi gusturi familiare intr-o combinatie extrem de interesanta si gustoasa .

Folosita in ciorba, da o aroma unica si apetisanta, iar murata este de-a dreptul o delicatesa cu care puteti impresiona foarte usor si cei mai pretentiosi oaspeti.

Ideala pentru dieta si un regim alimentar echilibrat

Daca doriti sa slabiti, este momentul perfect sa o adaugati in dieta. Contine doar 27 de calorii la 100 de grame si este foarte bogata in nutrienti.

Este o sursa excelenta de vitamina C, contine vitaminele A, E si B si este bogata in calciu, magneziu, zinc, fier si fibre. Pentru persoanele carora le place sa consume cel putin un suc natural pe zi, sucul de gulie este o minune pentru revitalizarea organsmului, insa este recomandat sa fie consumat in amestec cu mar, telina sau/si morcov.

Probleme cu vitalitatea pielii si sanatatea gingiilor? Adaugarea guliei in lista de legume consumate este primul pas in rezolvarea lor. Gulia va ajuta in acelasi timp si sa aveti un sistem imunitar sanatos si contribuie la mentinerea sistemului nervos, a celui muscular si a sanatatii creierului. Pentru ca este bogata in fibre, consumul de gulie ajuta de asemenea la scaderea colesterolului din sange si la prevenirea constipatiei si reglarea tranzitului intestinal.

Usor de gatit

Guliile mici pot fi folosite fara probleme cu tot cu coaja, dupa ce le-ati spalat foarte bine. Cele mai mari trebuie insa curatate pentru ca pe masura ce cresc, coaja destul de tare si fibroasa. Cel mai simplu mod de consum si care asigura cel mai bun aport de substante nutritive este bineinteles in stare cruda, in salate sau sucuri.

Pentru a-si mentine culoarea frumoasa in salate, este bine sa o stropiti cu zeama de lamaie dupa curatare si taiere pentru ca oxideaza foarte repede.

O alta varianta extrem de simpla in care o puteti consuma este prin coacere la gratar sau in cuptor, situatie in care decojirea nu mai este necesara. Taiati frunzele, spalati bine gulia si puneti la cuptor. Cea mai simpla si mai buna garnitura gata in cateva minute. Atentie, este atat de gustoasa incat e posibil sa nu mai puteti renunta la ea.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.