Poate una dintre cele mai putin cunoscute si folosite legume traditionale, gulia a revenit in atentia noastra in ultimii ani datorita preocuparilor pentru o alimentatie naturala si sanatoasa. Gulia proaspat culeasa din gradina are un gust unic si o textura crocanta, inconfundabila. Gustul seamana cu cel al verzei si napilor, cu care gulia se inrudeste. Se foloseste cruda, in salate, in combinatie cu mere, nuci, branza, fiarta in supe sau ciorbe, coapta pe gratar sau la cuptor. Tulpinile se pot consuma sotate in putin ulei, ca garnitura la diverse preparate.

Ce obtinem din consumul de gulie?

Gulia este o leguma cu un continut nutritiv foarte bogat care include vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B9 si C, fibre, calciu, fosfor, magneziu, zinc, mangan, cupru si potasiu fiind recomandata in afectiuni precum diabetul zaharat, infectii virale, angine, colite si bronsite. Contribuie la intarirea sistemului imunitar, la mentinerea sanatatii dintilor si sistemului osos si ajuta la regenerarea tesuturilor. Pentru continutul redus de calorii, gulia este utilizata in curele de slabire. Este indicata de asemenea si in alimentatia copiilor, datorita proprietatilor nutritive si gustului acceptat usor de catre toate varstele.

Trucuri in bucatarie:

  • Dupa ce o cureti de coaja, stropeste gulia cu zeama de lamaie pentru a evita oxidarea.
  • Dimensiunea ideala a guliilor este de 5-7 centimetri in diametru, guliile prea mari fiind lemnoase.
  • Alege guliile cu bulbul de culoare verde deschis, fara pete sau zone moi, si frunze verzi si sanatoase.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.