Hrean

Una dintre cele mai puternice si mai aromate radacinoase din bucataria romaneasca, care i-a facut pe multi dintre noi sa planga langa clasica razatoare in incercarea de a-l transforma intr-un preparat delicios si sanatos care insoteste cu succes o gama larga de mancaruri. Indiferent ca este preparat simplu cu otet, in combinatie cu miere sau lamaie, cu bucati mai mici sau mai mari de sfecla rosie, cu iaurt, smanatana sau maioneza, hreanul da savoare si ajutor la digestie unei liste intregi de preparate printre care cerebrul rasol si binecunoscuta ciorba de burta.

Ce obtinem din consumul de hrean?

Hreanul contine vitaminele A, B1, B2 si C (hreanul contine de 2 ori mai multa vitamina C decat lamaia), saruri minerale precum fier, calciu, potasiu, magneziu, acid clorhidric, aspargina, uleiuri volatile, sulfura de alil. Hreanul are un efect tonic asupra inimii, stimuleaza aparatul digestiv, este antiparazitar, ajuta sistemul nervos si induce o stare de bine si relaxare. Are efect decongestionant si expectorant la nivelul cailor respiratorii fiind de un real ajutor in afectiuni precum gripa, guturai, tuse, astm bronsic, etc.

Trucuri in bucatarie:

  • Dupa ce ai ras hreanul e important sa il amesteci cu putin otet pentru a nu-si pierde gustul si aroma.
  • Nu folosi sucul simplu de hrean pentru ca poate irita stomacul.

Foloseste-l cu incredere in muraturi pentru ca are rol de conservant natural si ajuta la mentinerea texturii legumele puse la murat.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.