DSC_6921

Verzi sau de un rosu-violaceu care da viata si culoare oricarei salate, frunzele de loboda sunt nelipsite din ciorbele traditionale de primavara, menite sa ofere organismului cat mai multe minerale si vitamine, dupa un regim sarac in verdeturi. Desi in mod obisnuit loboda se pierde usor si anonim printre pumnul de verdeturi aruncate de gospodine in mancaruri pentru gust, consistenta si aroma, cresterea ponderii salatelor in alimentatie a adus in ultimul timp si timida loboda la lumina. In combinatie cu ridichi fragede, salata verde, morcovi, branza sau pur simplu cu putina zeama de lamaie, ulei de masline si sare, salata de loboda este proaspata, usoara si delicioasa alaturi de alte mancaruri.

Ce obtinem din consumul de loboda?

In principal vitaminele K si C, fibre, carotenoizi si saruri minerale (potasiu, fosfor, calciu), loboda fiind printre plantele indicate in curele de remineralizare, in stimularea metabolismului si protejarea importiva radicalilor liberi. In concluzie, o planta minune de introdus in dieta de primavara si nu numai.

Trucuri in bucatarie:

  • Evita sa cumperi frunzele de loboda care au tulpina despicata, de obicei inseamna ca au fost tinute in apa cel putin o zi si nu sunt cele mai proaspete.
  • Poti pastra frunzele de loboda la congelator pentru iarna, in pungi inchise ermetic.

 

 

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.