patrunjel

Folosit cel mai mult in supe, ciorbe si borsuri, indiferent ca vorbim de retetele traditionale sau supele crema de legume, patrunjelul radacina este usor de recunoscut prin aroma sa inconfundabila. Se foloseste de asemenea in tocanele de legume, in piureuri impreuna cu alte radacinoase, de obicei pentru a echilibra gustul dulce cu aroma sa, in mancaruri de orez, fasole, cartofi si in sucuri naturale in combinatie cu morcov, telina, mar si alte ingrediente.

Ce obtinem din consumul de patrunjel radacina?

Vitamina A, complexul de vitamine B, vitamina C (de trei ori mai multa decat portocalele), vitamina E, antioxidanti, acid folic si fier, fibre si minerale (calciu, potasiu, zinc, magneziu), sodiu si vitamina K. Se foloseste pentru efectele sale benefice asupra sistemului digestiv si a aparatului urinar, ajuta in prevenirea artritei si detoxifierea organismului.

Trucuri in bucatarie:
  • Foloseste cat mai mult patrunjel radacina in forma sa proaspata. Prin congelare sau incalzire se pierd multe din proprietatile nutritive.
  • Cand alegi patrunjelul radacina in piata sau in magazin, cauta radacinile de culoare albicioasa, cu o textura ferma, fara pete sau taieturi.
  • Pana la folosire radacina se pastreaza cel mai bine in frigider, invelita in hartie si fara a fi spalata.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.