Patrunjel

Cele mai multe dintre noi il asociem cu zilele de toamna si migaloasa preparare a zarzavatului pentru iarna, pus frumusel la sticle, dupa ore intregi de taiat marunt- marunt ca intr-o proba eliminatorie de Masterchef. In afara de mancarica si ciorba, patrunjelul se combina perfect cu retetele pe baza de rosii, ciuperci, anghinare, morcovi, dovlecei, mazare, varza, cartofi, orez, linte, carne de vita, porc, gasca, miel, peste sau pui. Merge de minune si la salate oferindu-le un plus de prospetime, un gust unic si multe vitamine.

Ce obtinem din consumul de patrunjel?

Cei atenti la ce consuma stiu deja ca patrunjelul proaspat contine mai multa vitamina C decat lamaile sau portocalele. Plus vitamine cat cuprinde, de la un capat la altul al alfabetului: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, E si K. Pe cat de multe vitaminele, pe atat de multe si beneficiile, printre care se numara calitatea patrunjelului de antioxidant si detoxifiant, antialergic, vasodilatator si afrodisiac. Ei, parca altfel suna o salata tabbouleh (in varianta simpla: patrunjel, rosii, ceapa si zeama de lamaie) dupa o astfel de enumerare.

Trucuri in bucatarie:

  • Taie patrunjelul doar atunci cand il folosesti pentru a-si pastra mai bine proprietatile.
  • Se adauga in mancaruri catre final pentru a nu-si pierde aroma prin preparare termica.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.