Praz

Ruda buna cu ceapa si usturoiul si asociat indeosebi cu zona Olteniei, prazul este un aliment deosebit de gustos si hranitor. Fiind mai dulce si mai aromat decat ceapa, prazul care este mai usor tolerat de catre copii in mancare. Consumat in stare cruda, fiert sau gatit la aburi, copt pe gratar sau la cuptor, sau prajit in ulei, prazul este extrem de gustos. Poate fi combinat cu masline, rosii, branza si carne de vitel sau pui si aromat cu busioc, cimbru, patrunjel, fenel sau salvie, deci putem folosi praz in diverse combinatii aromatice. Se foloseste in special in ciorbe, placinte sau tocanite.

Ce obtinem din consumul de praz?

Proteine, grasimi, zaharoza, glucide, siliciu, acid folic, vitaminele C, B6 si PP si saruri minerale precum claciu, potasiu, magneziu si fosfor. Ca parte din alimentatie, prazul ajuta la eliminarea toxinelor din organism, stimularea sistemului imunitar. Are efect diuretic, antiinflamator, antiseptic, scade tensiunea si nivelul glicemiei, este tonic si vasodilatator. Ajuta in cazul gripei, constipatiei, tulburarilor digestive, afectiunilor respiratorii si cardiace si arteritei.

Trucuri in bucatarie:

  • Prazul se fierbe in apa cu sare.
  • Se consuma partea alba si frunzele de la praz.
  • Alege praz cu diametru de maxim 2.5 centrimetri pentru a fi siguri ca este fraged.
  • Alege prazul care are frunzele ferme, drepte, de un verde inchis si bulbul alb.
  • Se pastreaza in frigider fara a fi spalat decat inainte de consum.
  • Se poate conserva prin blansare urmata de congelare.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.