Ridiche rosie

Ridichile rosii, mici, rotunde si proaspete sunt pentru masa romaneasca simbolul primaverii si al energiei. Le regasim cel mai adesea in salatele de primavara, in combinatie cu frunze verzi de salata sau spanac si ceapa verde, abia culeasa din gradina sau in salatele de vara, in combinatie cu rosii si castraveti. Se pot consuma impreuna cu diverse sosuri precum sos de maioneza, sos de iaurt sau sos de rosii.

Ce obtinem din consumul de ridichi rosii proaspete?

Asa mici si fragede cum sunt, ridichile rosii sunt bogate in antioxidanti, vitamine (A, B2, B3, B6, B9, C, E si K), calciu, potasiu si magneziu, fier, cupru, mangan, zinc, contin carbohidratie, proteine si fibre. Consumul de ridichi rosii contribuie la imbunatatirea functionarii rinichilor prin efectul lor diuretic, ajuta la detoxifierea ficatului si previne retentia apei in organism datorita continutului ridicat in potasiu.

Trucuri in bucatarie:

  • Alege ridichile mici, cu coaja neteda si rosie, sunt cele mai proaspete si mai fragede.
  • Pastreaza ridichile in frigider sau in camara la rece, fara a le curata insa de radacina si frunze, pentru ca vor rezista mai mult si se vor deshidrata mai greu.
  • Pentru ca coaja ridichilor sa-si pastreze culoarea rosu aprins, spala-le in apa cu putina zeama de lamiae.
  • Nu arunca frunzele proaspete de ridichi, contin vitaminele A si C, acid folic si fier si sunt nemaipomenite in salata sau supa.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.