Carnoase, cu un gust-dulce acrisor inconfundabil si arome diferite in functie de soi si modalitatea de cultivare, zemoase si proaspete, rosiile se numara printre cele mai populare legume ale verii, gasindu-si loc in sacosa ta de cumparaturi in majoritatea drumurilor pe care le faci la piata. Se consuma cu pofta in stare proaspata, in salate sau taiate simplu felii, cu un varf de sare aruncat deasupra. Se folosesc fierte in diverse mancaruri, se calesc pentru a da aroma la retetele care au nevoie de putina dulceata in gust, si se mai consuma si coapte, pe gratar sau la cuptor.

Ce obtinem din consumul de rosii proaspete?

Continutul nutritiv al rosiilor inseamna o lista foarte lunga de substante benefice, incepand cu apa si vitamine (A, B6, C, E si K) si continuand cu saruri minerale (fier, calciu, magneziu, cupru, mangan, zinc, potasiusi sodiu), pe langa care mai contin si fluor, grasimi si proteine. Rosiile au efecte benefice asupra sistemului osos, sanatatii pielii, parului si vederii, si previn afectiunile renale si biliare, reduc riscul de cancer si regleaza nivelul glicemiei din sange.

Trucuri in bucatarie:

  • Foloseste ca principalul criteriu de alegere mirosul. Freaca usor cu degetul locul in care rosia este prinsa de codita si apoi miroase. Daca simti o aroma intensa, poti fi sigura ca alegi o rosie sanatoasa si crescuta natural.
  • Alege rosiile de culoare rosu aprins, dar nu miza pe perfectiunea culorii. O culoare mai putin uniforma, inseamna de obicei mai mult gust.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.