Salata capatana

Inainte ca piata sa se umple de toate varietatile de salate pe care le vedem astazi pe tarabe si in supermarket, vedeta era salata verde capatana (Butterhead).

Inainte ca piata sa se umple de toate varietatile de salate pe care le vedem astazi pe tarabe si in supermarket, vedeta era salata verde capatana (Butterhead). Usor de recunoscut prin forma rotunjita, frunzele de un verde deschis si textura delicata, salata capatana ne intampina in fiecare primavara in salatele noastre traditionale, cu ridichi si ceapa verde, leac importiva asteniei si sursa importanta de vitamine. Salata capatana se foloseste cel mai adesea proaspata, in salate, pe tartine si sandwich-uri, pentru culoare si gust, si preparata termic, in supe.

Ce obtinem din consumul de salata verde capatana? Frunzele sale sunt bogate in vitamine ( A, B1, B2, C, E si K), saruri minerale (potasiu, fier, cupru, fosfor) si carotenoizi. Consumul de salata ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar, reduce riscul aparitiei afectiunilor cardiace, imbunatateste calitatea somnului si combate stresul, previne osteoporoza si ajuta la cresterea masei osoase, previne anemia si constipatia si este ideala in curele de slabire.

Trucuri in bucatarie:

  • Alege salata verde cu frunze mai inchise la culoare (culoarea este indicatorul nivelului de substante nutritive).
  • Evita capatanile care contin frunze patate sau ofilite.
  • Poti pastra salata la frigider, in pungi de plastic sau caserole din plastic, dar nu o spala decat inainte de folosire.
  • Pentru un gust mai bun si pentru a-si pastra textura mai mult timp, rupe frunzele atunci cand le pui in salata in loc sa le tai folosind cutitul.
  • Amesteca salata cu mainile in loc de cleste, pentru a evita zdrobirea frunzelor.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.