Sfecla rosie

Sfecla rosie este o radacinoasa trecuta de multe ori cu vederea, in principal pentru ca multi dintre noi nu stiu exact cum sa o prepare sau in ce retete merge cel mai bine. Pe cat de sanataoasa este sfecla rosie pentru organism, pe atat este si de usor de preparat. Cele mai simple mancaruri in care o putem folosi sunt salatele. In combinatie cu hrean, usturoi, nuci, fasole fiarta sau ceapa, sfecla rosie da culoare meselor asezata cel mai adesea langa fripturi savuroase de vita, miel, porc sau pui. Este o modalitate practica si la indemana de a oferi organismului vitaminele necesare in timpul anotimpului rece.

Ce obtinem din consumul de sfecla rosie?

Antioxidanti, nitrati naturali, vitaminele A, B1, B2, B3, C, K acid folic, fibre, si saruri minerale (magneziu, fier, cupru si fosfor) si iod. Prin continutul sau de substante nutritive, sfecla scade tensiunea arteriala si protejeaza organism de boli cardiovasculare. Este de asemenea recomandata in dieta persoanelor cu probleme ale glandei tiroide datorita continutului de iod si pentru detoxifierea ficatului.

Trucuri in bucatarie:

  • Pentru a-si mentine calitatile nutritive gateste sfecla (fiarta, coapta sau la aburi) cu tot cu coaja, dupa ce in prealabil ai spalat bine coaja.
  • O poti consuma simplu sub forma de suc, doar din sfecla sau in combinatie cu morcov sau/si mere.
  • Se poate depozita in siguranta in camara sau in pivnita, daca stai la casa, fie asezata in cutii, fie pur si simplu in gramezi.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.