Baby spanac

Bogat in vitamine si minerale, asemanator cu salata, dar cu un gust mai pregnant si o textura mai robusta ce rezista mai bine in timp, spanacul este folosit atat in stare cruda, cat si preparat, in unele dintre cele mai sofisticate retete. In stare cruda, spanacul da substanta si gust salatelor de primavara-vara, chiar si atunci cand se consuma simplu, alaturi de putin ulei de masline, sare si zeama de lamaie.

Preparat termic, spanacul merge foarte bine in omleta, preparate din aluat precum placinte sau strudele si ca garnitura sub forma de spanac sotat, inc ombinatie cu ghimbir, patrunjel, usturoi, ceapa rosie, ciuperci si alte ingrediente adaugate cu masura si echilibrate cu atentie.

Ce obtinem din consumul de spanac? O sanatate de fier si o vitalitate de Popeye. Fier, calciu si alte minerale importante, vitaminele A, B1, B2, B6, B9, C, E, K si PP, spinacina, glucide, lipide si caroten. Este extrem de util in diminuarea starii de anemie si slabiciune specifice anotimpului de primavara, are efect nutritiv, remineralizant, hipotensiv, hipoglicemic si afrodisiac.

Trucuri in bucatarie:

  • Pentru a-i pastra proprietatile nutritive, nu-l tine la fiert mai mult de 3-5 minute si adauga-l in apa atunci cand incepe sa dea in clocot.
  • Cand cumperi spanac, alege plantele cu frunze de un verde aprins, ferme, fara pete sau inceput de ingalbenire.
  • Pastreaza spanacul in frigider, doar daca stii ca il vei consuma in scurt timp. Pentru pastrare mai indelungata alege congelatorul sau o forma de semi-preparare.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.