Spanac

Daca ai intre 20 si 40 ani atunci te afli deocamdata in grupa cu cel mai ridicat grad de risc cand vine vorba despre astenia de primavara. Scaderea capacitatii de concentrare, pierderea interesului si placerii pentru activitatile de zi cu zi, stare de tristete, iritabilitate, oboseala cronica si slabiciune, toate acestea descriu starea unei persoane afectate de astenie. Combinatie nedorita de simptome fizice si emotionale, astenia de primvara are insa un leac foarte bun, extrem de eficient si sanatos: spanacul.

Il poti consuma crud, sub forma de salata, de la cea mai simpla, care inseamna spanac stropit cu zeama de lamaie si ulei de masline si un varf de sare si pana la cele mai complexe in care poti amesteca branza, porumb, fiert, rosii, ton si orice alte ingrediente care-ti fac viata mai frumoasa. Sau gatit, ca garnitura in diverse retete. O varianta extrem de simpla si gustoasa in care poti introduce spanacul in meniu este oul posat sau facut ochi, langa un pumn de spanac calit putin in unt cu usturoi. O nebunie sanatoasa si delicioasa care te scapa de anemie si efectele asteniei de primavara.

Cauzele asteniei de primavara

Printre cauzele asteniei de primavara se numara in principal aportul insuficient de vitamine si minerale pe timpul iernii, reducerea activitatilor fizice, si schimbarea de temperatura si luminozitatea la trecerea dintre cele doua anotimpuri. E suficient sa te gandesti la ceea ce pui pe masa pe timp de iarna in comparatie cu anotimpul cald, sau sa arunci o privire in frigider ca sa-ti dai seama ca legumele si fructele nu sunt la fel de prezente in meniu. in conditiile in care organismul are un deficit de vitamine si minerale adaptarea la o temperatura mai ridicata, care vine de multe ori brusc peste noi, se face mai greu si duce la instalarea binecunoscutei astenii de primavara.

Atentie! Astenia de primavara poate duce la depresie.

De ce este spanacul atat de eficient?

Pentru cei mai multi dintre noi spanacul este sinonim cu Popei marinarul, forta si mult, mult fier. In realitate, nu cantitatea de fier din spanac il face deosebit, pentru ca nu este chiar atat de mare pe cat se crede. Desi spanacul are un continut important de fier, nu cantitatea il transforma intr-un remediu excelent pentru astenie, ci combinatia de substante nutritive in care se regaseste: spinacina, acid folic si vitamina B12 care favorizeaza absorbtia fierului si iodului in organism.

Un alt atu al spanacului este cantitatea ridicata de clorofila care stimuleaza aportul de oxigen catre celule. Pentru doamne si domnisoare, este un aliment excelent in curele de slabire, mai ales in aceasta perioada cand tindem sa tratam starea de slabiciune printr-o alimentatie mai bogata, dar nu intotdeauna satioasa si sanatoasa. Este de asemenea indicat in curele de detoxifiere datorita efectului laxativ si ajuta la curatarea si regenerarea sistemului digestiv.

Poate nu stiai

Este indicat sa rupi cu mana frunzele de spanac sau sa folosesti un cutit de ceramica, nu de metal, pentru ca se oxideaza repede in contact cu metalul. O mare parte dintre proprietatile nutritive ale spanacului se pierd prin preparare termica, motiv pentru care este mult mai bun consumat crud in salate sau sucuri.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.