DSC_6921

Mai putin familiar decat alte condimente precum mararul sau patrunjelul, tarhonul proaspat cules din gradina imbogateste retetele cu: ciuperci, pui, peste, cartofi, praz, ceapa, morcovi, sparanghel, rosii, branza, orez, fasole, conopida sau fructe de mare cu o aroma specifica si puternica. Frunzele au o aroma puternica, dulceaga, mentolata si usor picanta, asemanatoare aromei anasonului, care il face extrem de apreciat in bucatarie de la cele mai simple si pana la cele mai sofisticate retete. Daca nu l-ai folosit pana acum, este momentul sa-l incerci.

Il poti folosi mai ales in sosuri orecum maioneza, sosul tartar, sosul Hollandaise sau sosul Bearnaise, precum si in iaurturi si branzeturi. Este ideal pentru salate si pentru a da aroma muraturilor sau conservelor.

Ce obtinem din consumul de tarhon?

Saruri minerale, pectina, substante grase, celuloza, substante azotoase, vitamina B1 si vitamina C. Tarhonul combate reumatismul, anorexia, reduce colesterolul si regenereaza ficatul. Persoanele care sufera de dureri de dinti sau afectiuni ale gingiilor, pot mesteca dimineata cateva frunze proaspete de tarhon care protejeaza impotriva cariilor.

Trucuri in bucatarie:

  • Tarhonul are o aroma puternica si trebuie folosit cu moderatie pentru a nu domina celelalte arome din preparat.
  • Se combina foarte bine cu caperele.
  • Inlocuieste foarte bine sarea, piperul sau otetul in mancare, motiv pentru care este ideal pentru imbogatirea gustului preparatelor de regim.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.