din gradina

Le cunoastem foarte bine din proverbiala salata de vinete cu care am crescut cu totii. In amestec simplu cu ulei, sau mai complicata in amestec cu maioneza sau sos de rosii, salata de vinete este cea mai populara retete romaneasca pentru aceasta leguma. Se mai consuma coapte pe gratar sau in cuptor, in mancaruri pe baza de legume si tocanite. Le poti condimenta cu chimen, coriandru, piper, patrunjel, busuioc, usturoi, ardei iute si merg foarte bine in combinatie cu rosii, iaurt, branzeturi, cartofi, carne, ciuperci, fasole.

Ce obtinem din consumul de vinete?

Fibre, fier, calciu, mangan, potasiu, acid folic, cupru, magneziu, bioflavonoide, vitaminele B3, B6, C si K, toate intr-o leguma cu extrem de putine calorii. Vanata este benefica pentru reglarea greutatii corporale, mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular si reducerea riscului de infarct si de accidente vasculare, protectia membranelor creierului si echilibrarea nivelului de colesterol din organism.

Trucuri in bucatarie:

  • Vinetele sarate absorb mai putin ulei. Sarea elimina de asemenea si gustul amarui, si este necesara in special in cazul vinetelor facute pe gratar.
  • Vinetele sunt mai sanatoase daca sunt coapte in cuptor si nu pe gratar sau plita.
  • Evita vinetele foarte tari si prea tinere pentru ca cele tinere au un continut mai ridicat de solanina, care este o substanta cu potential toxic.
  • Alege vinetele cu suprafata neteda si lucioasa.
  • Vinetele sunt coapte atunci cand devin moi si coaja se dezumfla la apasare.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.